18 juni 2012

En toen?


Ik ga het gewoon doen!!! zei ze enthousiast! Yeah!! en toen???
Tja....goeie vraag! Geen idee!!
In mijn hoofd is het één grote wirwar van dingen die ik nog moet/wil doen. 
Eigenlijk allemaal 'wil doen' want het moeten komt vooral vanuit mezelf.
Ik wil dus zoveel doen, dat ik uiteindelijk helemaal niets doe.
Juist ja, dat werkt niet zo goed ;)

Laat ik het allemaal maar even op een rijtje zetten, dat geeft ook weer wat rust in mijn hoofd.
En dan nog bedenken wanneer ik wat ga doen....

  • Webwinkel beginnen
Dat wisten we al. Maar hoe pak je dat nou aan?
Als een kip zonder kop beginnen heb ik al geprobeerd; werkt niet.
Dan maar een ondernemersplan schrijven, lijkt me een beter begin.
Dat kan alleen als Amélie slaapt of als ik oppas regel.
Overigens verklap ik nog even niet wat ik ga verkopen, het wordt namelijk nog niet op deze manier verkocht in Nederland en je weet nooit wie er meeleest en dus mijn plannen jat.
  • To make list afwerken
En die is best lang... Allemaal leuke dingen die ik voor in huis of voor Amélie wil maken, of als cadeau wil weggeven.
Er is ook zoveel leuks om te maken en dat ik sinds kort pinterest heb ontdekt helpt ook niet mee...
Lijkt me een leuke bezigheid voor 's avonds, als Amélietje slaapt.
  • Opruimen
Nu klinkt het net alsof mijn huis tot aan de nok toe vol ligt met rotzooi zoals je bij die leuke 'verslaafd aan verzamelen' programma's ziet en waarbij je spontaan last krijgt van opruimwoede en overal jeuk van alle ongedierte... brrr....
Als je dat ziet valt het dus reuze mee hier.
Maar wat hebben we toch veel spullen! Het irriteert mij.
Al die spullen die ik ooit gekocht heb want dat had ik toch zoooo hard nodig.
En nu liggen ze werkeloos in een kast. Irritant dus! Weg ermee!
Wat zal dat fijn zijn, dat als ik een laatje of een kastje open doe en ik alleen maar spullen zie waarvan ik blij wordt!
Dus?? Eén kast per week???
  • Bezuinigen
Dat is even een minder leuke kant van een webwinkel beginnen.
In het begin zullen we alleen maar kosten eraan hebben en nog weinig inkomen. Dan moet je dus bezuinigen.
Nu noem ik dat wel een minder leuke kant maar tot mijn verbazing vind ik het best een leuke uitdaging!
En we zijn al goed bezig!
Zo hebben we onze mooie grote en dure gezinsauto ingeruild voor een mooie kleine en goedkope auto, doen we weer 1 keer per week boodschappen bij de Jumbo een dorp verderop in plaats van elke dag even naar de appie op loopafstand, koop ik groente en fruit op de markt en kopen we geen kant en klare dingen/pakjes/zakjes meer.

Best een uitdaging want toen besefte ik mij opeens dat ik best weinig koken kan.
Ja eten bereiden, dat kan ik wel. Maar echt koken, zoals lekkere sausjes enzo heb ik nooit geleerd.
En er gaat een wereld voor me open. Gewapend met een laptop op het aanrecht leer ik het ene recept na het andere. Zo leuk! En lekker!!
Verder heb ik dit weekend voor het eerst zelf brood gebakken. Dat wil zeggen, zonder broodbakmachine en zonder mix uit een pakje. Geen succes haha! Binnenkant was nog niet gaar en te weinig zout gebruikt maar de korst was erg lekker ;) Volgende keer beter!
Gisteren bakte ik citroencake voor Vaderdag. Dat was wel een succes! 
En drinken... Altijd maar water is ook zo saai. En die pakken sap, o zo gezond met al die (verborgen) suikers en toegevoegde nutteloze vitaminen die we dan maar kochten.
Wel lekker hoor maar best duur en het voegt ook niets toe qua gezondheid.
Toen vond ik Jamie's quick and easy flavored water.

"Add a few slices of fresh lemon or lime"

Hoe simpel kan het zijn! Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb!!
Zo lekker, zo goedkoop en zo gezond!!
Wat voelt dat goed zeg, afscheid nemen van al die E nummers en andere troep!
Amélie at al puur, nu wij ook!

En zo lukt het om enthousiast te worden over iets wat niet leuk hoort te zijn...




3 opmerkingen:

  1. Goed bezig meissie! Alles op een rijtje zetten is stap 1... Ik heb nog een LOI-cursusmap zelfstandig ondernemer staan. Ben ik ooit in een wilde bui aan begonnen en nooit afgemaakt. Maar er staan best interessante dingen in denk ik... Als je hem wilt hebben, hoor ik het wel. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou super fijn zijn!! Bedankt meis!!
      Dikke kus terug!

      Verwijderen
  2. Inderdaad beetje bij beetje. Zelf koken is niet moeilijk, beetje oefenen en dan gaat het al snel goed. Broodbakken met een machine en puur spul bij de molen kopen helpt ook qua budget. Het duurt alleen een flinke tijd voor je een goed recept hebt voor het brood. Wij zijn trouwens fan van de diksap van Ah puur en eerlijk. Want alleen maar water drinken is niet altijd goed, ook aanvullen met zout en suiker in je dieet (osmose!)

    BeantwoordenVerwijderen